Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

Çalışanlara bir darbe de yeni asgari ücret zammından

Ekim ayı enflasyon verilerinin ardından 2027 asgari ücreti için zam senaryoları netleşmeye başladı. Yıl sonu enflasyon hedefleri doğrultusunda şekillenen düşük oranlı artış ihtimalleri, milyonlarca çalışanın gelir beklentisinin gerisinde kalan hesaplamaları gündeme getirdi. İşte masadaki 4 farklı zam

Ekonomi Site Yöneticisi 5 okuma Okuma Süresi: 2 dk
Çalışanlara bir darbe de yeni asgari ücret zammından
Paylaş:
N

Doğrudan 7 milyon çalışanı, dolaylı olarak ise tüm ücretli kesimi ilgilendiren 2027 asgari ücreti için geri sayım başladı. 

İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, aralık ayında ilk toplantısını gerçekleştirecek. Yeni ücretin üçüncü veya dördüncü toplantının ardından kamuoyuna duyurulması bekleniyor.

Ocak 2026 döneminde yapılan yüzde 27'lik artışın ardından net asgari ücret 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak yürürlüğe girmişti. 2026 yılı brüt asgari ücreti 33 bin 30 lira, bir çalışanın işverene aylık toplam maliyeti ise 40 bin 874 lira 63 kuruş olarak kayıtlara geçti. İşveren başına sağlanan devlet desteği ise 1.270 lira düzeyinde bulunuyor.

Merkez Bankası son Enflasyon Raporu'nda 2026 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 28 olarak korurken, Orta Vadeli Program'da (OVP) bu oran yüzde 28,40 olarak yer alıyor. Zam pazarlıklarında temel alınacak resmi enflasyon tahminleri, masadaki artış oranlarının sınırlı kalmasına yol açıyor.

Asgari ücrete yüzde 25 oranında artış yapılması durumunda:

Mevcut Net Ücret: 28.075 TL

Olası Yeni Net Ücret: 35.094 TL

Net Artış Tutarı: 7.019 TL

Enflasyon beklentilerine en yakın aralıkta değerlendirilen yüzde 30'luk artış seçeneğinde:

Mevcut Net Ücret: 28.075 TL

Olası Yeni Net Ücret: 36.498 TL

Net Artış Tutarı: 8.423 TL

Görüşmelerde refah payı eklenmesi durumunda gündeme gelebilecek yüzde 35 zam oranında:

Mevcut Net Ücret: 28.075 TL

Olası Yeni Net Ücret: 37.902 TL

Net Artış Tutarı: 9.827 TL

Masada konuşulan en üst artış oranı olan yüzde 40 zammın uygulanması halinde:

Mevcut Net Ücret: 28.075 TL

Olası Yeni Net Ücret: 39.305 TL

Net Artış Tutarı: 11.230 TL

HABER BİLGİSİ
Kaynak: MarmaraSes
Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Japonlar kendilerine özel Playstation hazırlıyor: Öyle bir özelliği var ki...
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Japonlar kendilerine özel Playstation hazırlıyor: Öyle bir özelliği var ki...
Büyütülmüş görsel